Monday, September 13, 2010

Balasan untuk Amie

Sekarang aku selalu terfikir-fikir sebelum aku tidur, kenape la dulu tak buat macam tu, kenape la dulu macam ni, kenape la dulu macam tu, kenape la dulu itu dan ini dan macam macam 'kenape la dulu' lagi.. Macam bile teringat kucing kesayangan name Yoe mati. Jadi terus terfikir, kenape la mase tu tak amek dea bawak masuk bilik,kalau mase tu bawak Yoe masuk bilik, takdelah dea kena langgar dengan kawan ayah, and takdelah pegi sekolah mate bengkak sebab semalaman menangis. T_T

Atau mase putus dengan Amen, selalu terpikir, kenape la curang dengan Amen, kenape la jahat sangat, kenape la couple dengan budak hingusan, kenape la biar Amen pergi. Tengok, kan dah menyesal, kan dah padan-muke-kau-Amie. Aku selalu tak pernah bersyukur, sebab tu jadi macam ni. Bile dah dapat yang baik-setia-sayang-kau-betul-betul, selalu taknak jage, selalu taknak hargai. Dari dulu selalu main-mainkan perasaan orang.

Memang, aku taktau yang karma tu sakit macam ni. Dah berape orang dah, sekarang kena la balasannye untuk orang-orang yang kau sakitkan hati tu. Sebab mase tu kau pikir hati kau, seronok kau, bahagia kau, perasaan kau, kau tak pikir pulak perasaan sakit hati orang tu. Sekarang baru kau rase, ha rase kau! T_T

So, tolonglah, berhati-hati dengan balasan karma, jangan buat orang, nanti karma, ingaaattt. Jangan sakitkan orang, nanti kena balik, inggaaaatttt. Jangan buli kucing, nanti kucing buli balik.. eh?


+_+

No comments:

Post a Comment