Saturday, September 18, 2010

KPM Beranang berwajah baru

Tak best nye kena balik Kolej lepastu kena pergi kelas macam biase, bangun pagi-pagi, makan kena bayar sendiri, pegi tesco naik bas, jumpe bangla-bangla dan filipino-filipino serta indon-indon tersohor dekat Beranang. Lagi bosan bile Kolej tu tak besar-besar duk tara tu ja dari dulu macam 'ni-sekolah-asrama-ke-kolej-pelopesional?' +_+

Saya ade beberapa permintaan nak mintak dekat Encik Yatim. Boleh tak Encik Yatim?

1) Boleh tak letak swimming pool dekat Kolej? Tak payah saya pergi Sungai Tekala jauh-jauh dengan kemungkinan kena langgar lori kat selekoh kubur cina tu tinggi.
2) Dekat padang boleh tak bina sebuah playground untuk dimain oleh kanak-kanak besar gajah macam kami?
3) Tolong letak internet bertaraf antarabangsa dalam setiap makmal komputer puhhliissshh..
4) Nak bangunan canggih manggih macam Kolej Kemahiran Tinggi sebelah kolej kite tuuu.. naakk tuuu.. naakk naakk! Atau kite tukar la, budak-budak kolej sebelah pindah kolej kite, kite tuka kolej sebelah.
5) Atau bina KFC and MCDonald..?
6) Setiap kelas nak ade aircond. Kerana sebagai pejalan kaki tegar, cuaca panas sangat tidak selesa dalam suasana pembelajaran.
7) Yang paling saya nak, boleh tak upah pakcik gad supaya mulut tu diam acap kali saya lalu dekat pondok pengawal? Tension duk mintak suruh pakai ID, bile cakap tali takde, ade ke suruh saya pakai tali rafia??? Gilo ko apo?

T_T


Kalau suasana kolej seperti yang diidamkan, orang cuti raye pon saye tak balik, sanggup raye kat kolej.

+_+

No comments:

Post a Comment