Friday, December 17, 2010

#2

PARAMORE-PLAYING GOD

I can't make my own decisions
Or make any with precision
Well maybe you should tie me up
So i don't go where you don't want me
You say that i've been changing
That i'm not just simply Ageing
Well how could that be logical?
Just keep on craming ideas down my throat

Woah

You don't have to believe me
But the way I, way I see it
Next time you point a finger i might have to bend it back
And break it, break it off
Next time you point a finger i'll point you to the mirror

If Gods the game that you're playing
Well we must get more aquainted
Because it has to be so lonely to be the only one who's holy
It's just my humble opinion but it's one that i believe in
You don't deserve a point of view
If the only thing you see is you

Woah

You don't have to believe me
But the way i, way i see it
Next time you point a finger i might have to bend it back
Or break it, break it off
Next time you point a finger i'll point you to the mirror

This is the last second chance
(I'll point you to the mirror)
I'm half as good as it gets
(I'll point you to the mirror)
I'm on both sides of the fence
(I'll point you to the mirror)
Without a hint of regret i'll hold you to it

I know you don't believe me
But the way i, way i see it
Next time you point a finger i might have to bend it back
Or break it, break it off
Next time you point a finger i'll point you to the mirror

Rakan baik Sherlock Holmes

Boleh tak nak jatuh cinte dengan cinte pertame? Bodoh ape kau ni Amie nak jatuh cinte dengan cinte pertame kau nak kena penampo dengan mak kau ke ape eh ape pulak mak suke ape dengan cinte pertame tapi heyy mengarut lah bodh la kau, eh diam lah. Baiklah kawan-kawan tiade kesan lawak pun jadi jangan ketawe.

Ha! Saye sekarang sejak duduk di rumah dan tak habis habis setiap kali cuti mesti kena bace komik Detective Conan berulang-ulang kali walaupun komik ituww telah habis dibace. Ini adelah kerana tiada buku di rumah yang lebih memberangsangkan urat tidur selain komik tersebut.

Sebagai seorang detektif sementare kerana mase kecil begitu teruja menjadi seorang detektif sampai kalau boleh nak beli kanta pembesar dan topi bulat macam detektif pakai tu, semalam saye telah mendapat satu kes pembunuhan di hadapan rumah saye.

Cerite dea begini, semalam pagi, saye bangun awal kerana adelah sebabnye malas nak cite, kemudian saye membace Conan, kemudian secara tibe-tibe dengan terkejut dan tak sengajanye emak masuk ke bilik dengan nade cemas sepertinye begini "Amie, Najat, cepat turun tolong mak, ade kecemasan". Saye pon cemas seram la, terus turun bawah tengok depan rumah ade ape.

Ini adelah kes pembunuhan pertama saya apabila seekor bangkai kucing jiran sebelah, yang kami sekeluarga yakin merupakan anak luar nikah Nyoi, hasil persetubuhan haram Nyoi dan kucing betina jiran sebelah telah mati tanpa sebab dan secara tiba-tiba.

Dari kekerasan mayat, dapatlah saya andaikan waktu kematian kucing tersebut adelah dari jam 4-5 pagi. Punca kematian adelah sungguh mengelirukan sekali, kerana mayat tiada sebarang kecederaan mahupun mungkin hasil pergaduhan. Malah,tiada kes penyelewengan wang berlaku kerana yelah kucing mane ade duit, gile! Oke, maaf kerana tiada gambar dapat diselitkan kerana tak sempat nak ambik gambar.

Malah dari segi kedudukan mayat, mayat tersebut berkeadaan terbaring ke sisi dan muke terkejut seperti tersentak. Sekeliling mayat pula tiada sebarang kesan tapak kaki mahupun di pijak sesuatu. Pembunuh langsung tidak meninggalkan sebarang bukti dan alibi. Baiklah, suspek utama kematian terdiri daripada 3 ekor kucing yang pada malam itu tidur di luar rumah dan kucing saye Hero dikecualikan kerana pada malam kejadian Hero tidur bersama saya di dalam bilik dan kemungkinan Hero membuka pintu bilik sendiri adelah mustahil same sekali kerana tidak mungkin kucing boleh membuka pintu bilik sendiri. Nahi bete nahi!

Setelah saye menyoal siasat suspek yang terdiri daripada 3 ekor kucing jiran sebelah iaitu:

Pertama,
Nama: Comot
Jantina: Perempuan
Umur: Mungkin 2 tahun

Kedua,
Nama: Kelabu
Jantina: Mungkin lelaki, tidak pasti mungkin kunsa
Umur: 2 tahun lebih sikit dari Comot mungkin

Ketiga,
Nama:Putih
Jantina: Pasti kunsa!
Umur: 3 tahun, entah bantai je la.

Ketiga-tiga suspek memberi jawapan yang hampir same yang hampir juge mengelirukan saye yang sedang keliru, jawapan mereka ialah "Meeooww, meooww, meeoowww, meeeoooowww" sambil menggesel-geselkan badan di kaki saye. Sungguh keliru ye kawan-kawan.

Maka dengan itu, setelah saye siasat keadaan mayat, saye dapati terdapat bengkak biru-biru di bahagian perut mayat sebelah kanan, dan terdapat kesan gigi kecil. Saye yakin sekali pembunuhnye ialah seekor ULAR!! Celake kau ular siap kau kalau aku jumpe aku hanta kau masuk lokap biar kau mati dalam lokap. Huaahahahaha! Baiklah, saye tahu la malam kejadian saye tengok cerite Snakes On A Plane, tapi Encik Ular, takkan kerana itu nak menghukum kucing jiran sebelah.

Bagi mengakhiri kes saye yang pertame, saye telahpun menguburkan mayat kucing tersebut di belakang rumah saye. Poor little kitty.

T_T

Anak ikan mak~

Baiklah. Banyak nye entry kawan-kawan yang menarik semua nak bace sekaligus tapi malangnye masa tidak mengizinkan diri ini meneruskan kegiatan membaca entry kawan-kawan kerana macam biase terpaksa ke kedai mamak mencuri wi-fi mereke yang sebenarnye tak curik pun sebab kena minum teh tarik cukup syarat. Hah hamek kau cakap laju-laju.

Amboi batery laptop pun macam cemburu dengan diri ini je.

Baiklah kena tulis laju-laju lagi.

Kerana telah berbaik dengan Pika diri ini berasa macam ringan kepale hotak sebab selama ni duk pikir-pikir kalau mesej Pika dea balas ke tak, dea akan mengamuk ke tak, dea marah ke, so nak mesej dea kena tunggu mase beberape hari selepas tulis entry yang sebelum ni. Ape aku cakap ni?

Oke fine.

Sebenarnye nak cakap, telah berbaik dengan Pika, and sepanjang cuti hari-hari mesej dengan bebi saye Nanie, dan bergosip tentang pakwe baru masing-masing eh bukan masing-masing pakwe baru Nanie. Bodoh Nanie nak pergi belaja dekat kampuang Pahang sane. Hah pegi lah kau kawan dengan orang asli Pahang. Eh Pahang ade orang asli ke?

Oke bye!