Thursday, December 29, 2011

Amie cakap macam bagus.

Selagi kite ade akal kite boleh fikir. Nak nak bile kite dah baligh, kite boleh fikir mane baik mane buruk. Kalau kite fikir orang lain buruk dan teruk, kite tengok diri kite balik. Kalau kite dah cukup yakin kite baik, jangan menunjuk tapi perbaiki lagi. Tapi tak salah nak tegur.

Cube kau fikir balik kenape aku cakap semua tu. Dan lepas aku cakap semua tu kenape aku mintak maaf. Bile aku dah mintak maaf dekat kau cube kau fikir ape tindakan yang kau dah buat sampai semua orang sekeliling kau masih bercakap cakap pasal kau lagi. Cube fikir. Kalau kau ade otak ade akal kau mesti fikir jauh. Cube kau fikir, kenape orang yang dulu close dengan kau semua kau tinggalkan semua menjauh dan semua tak kisah kalau kau tak wujud pun. Kalau kau terer kau mesti ade jawapan.

Dan jawapan kau bukan dengan care mintak simpati dengan kawan kawan kau yang langsung tak pernah tinggal sebumbung dengan kau, bukan dengan kekasih kau yang hidup dea cume pandai mengagungkan kau dan tak pernah tegur salah kau, bukan dengan kawan kawan alam maya kau.

Kau nak tau definasi kawan yang baik? Kawan yang baik ialah kawan yang tegur salah kau dan bukan kaki mengampu. Aku ade kawan baik yang macam tu. Kau? Kawan yang baik ialah kawan yang datang mintak maaf selepas bergaduh dan tak pergi walau macam mane teruk pon gaduh tu. Aku ade kawan baik yang macam tu. Kau?

Sebelum cakap, fikir ape salah kite. Aku dah buat semua yang termampu aku buat untuk betulkan keadaan. Tapi lagi aku nak betulkan, lagi kau baling taik. So bile kite dah buat hal masing masing, aku harap takde lagi dendam atau perasaan benci iri hati tu. Aku clear, kau clear.

Kalau takde ape ape nak cakap, jangan cakap dan kelihatan bodoh di mate orang orang yang faham keadaan ni.

Oke bye.