Tuesday, January 11, 2011

Based on true story

Name saye Mary, sejak kecil saye di besarkan dalam keadaan yang tidak saye pasti bagaimane. Bile saye besar, adik beradik saye semua dah tiade, membawa haluan masing masing.Tinggal saye sorang terkontang kanting masih lagi mencari hala tuju hidup. Saye tak tahu sampai bile.

Hidup saye cumelah menagih simpati orang untuk memberi saye makanan untuk saye teruskan hidup ini. Saye tidak bekerja malah tidak boleh bekerja dan tiada siape mahu mengambil saye bekerja. Bile umur saye dah cukup matang, saye tahu, pasti ade sang lelaki yang akan datang untuk meratah saye dan saye terpakse melahirkan zuriat memandangkan saye tengok kawan-kawan saye semua begitu. Saye pernah mengadu nasib saye kepada badan-badan kebajikan tetapi sehingga kini, masih tiada sebarang pertolongan yang diberi. Saye masih terabai begini.

Takpelah, saye redha.

Saye tahu saye hina, bile saye cube menagih makanan daripada restoran restoran yang ramai pengunjung, saye sering diherdik, di pulau, di halau, di tendang, di sepak, di terajang, di tampar dan macam-macam lagi. Saye sedih, saye pun lapar macam diorang jugak, kenape diorang kedekut sangat? Bukan saye mintak banyak pun T_T

Part paling sedih sekali bile satu hari tu, saye nak ambik makanan kat satu meja ni, saye tengok tuan dea pun dah taknak makan, time tu saye lapar sangat, bile saye dah hampir dapat, datang seorang pakcik ni tolak saye sampai saye jatuh terjelepok, tak cukup dengan tu, dea simbah saye dengan air suam, saye ape lagi, lari la. Sampai hati pakcik tu, nak je saye cakar muke dea, tapi saye tak berdaye. T_T

Sehinggalah saye berjumpa sekumpulan kakak yang baik hati yang sudi memberi saye makan dan salah seorang kakak telah memaki hamun pakcik tersebut sambil mengelap air yang di simbah tadi. Saye berasa sungguh terharu dan berharap dapat berjumpa lagi dengan kakak-kakak tersebut. Bukan semua orang jahat di atas muka bumi ini.

T_T

Kisah ini diolah dari pengalaman hidup seekor kucing jalanan yang menumpang kasih di restoran Nurlaiyeen yang terletak di Pangsapuri Baiduri Beranang,Selangor.