Tuesday, July 19, 2011

Jawapan kepada soalan cepuk-kang-baru-tahu.

Oke, mari kite sambung, jawapan kepade soalan cepuk-kang-baru-tahu.

Cube hampe semua fikir balik, betul ke perempuan yang memilih? Betul ke perempuan yang mahukan lelaki lelaki yang hensem jambu dan kiut itu? Anda semua yakin dan pasti dengan jawapan anda?

Sebenarnye, bukan perempuan yang memilih yang hensem jambu dan kiut. Tetapi lelaki sebenarnye yang berperangai macam itu. Tapi memang la lumrah nye, semua orang nak yang sempurna, baik laki laki atau pun perempuan. Semua nak yang cantik semua nak yang gebu semua nak yang comel semua nak yang sempurna lah. Tapi jarang sekali yang nak sedap mate memandang. In fact, kalau kite pergi beli barang, atau pergi pasar, cube kite tengok dan selidik ape yang kite pilih. Saye bagi contoh, kite pergi pasar nak beli ikan. Adekah kite akan pilih ikan yang kulitnye terkoyak? Adekah kite pilih ikan yang matenye merah? Adekah kite pilih ikan yang badannye lembik dan lebam? Adekah? Tak kan.

KECUALI!

Kalau dah takde pilihan ikan yang paling best paling sempurna paling segar paling mantap. Baru kite beli ikan tu, kalau kite dah malas nak pergi pasar lain. Kaaaannn?

Lelaki yang selalu tanye soalan soalan macam tu, selalu nye bile dea tak dapat tackle awek yang cun cantik dan lawa. Perasan tak? Betul tak ape yang saye cakap ni?

Cube kite pergi jalan jalan dekat Masjid India, Downtown, Pavilion, tempat tempat orang ramai, kebanyakkan lelaki yang sedap mate memandang akan dapat bergandingan dan berpacaran dengan awek yang cun meletops 2011. Sebab ape? Sebab perempuan ni, dea jarang sangat memilih. Memang cakap mulut nak gempak kat kawan kawan, "Aku nak lelaki yang hensem hensem yang jambu jambu yang tip top je" tapi nanti cube kite perhatikan teman lelaki dea. Adekah tiptop seperti yang di kehendakinye? Kalau ye, then mungkin tak lame. Tapi kalau dea tak memilih, tapi yang datang dah memang tiptop, kebarangkalian hubungan itu bertahan lama mungkin akan terjadi.

Dan, kebanyakkan lelaki yang hensem jambu kiut ni pulak, akan dapat awek yang biase biase je. Sebab ape? Sebab mungkin awek yang biase biase tu lah dea senang nak jage, yang ber-chemistry dengan dea, dan mungkin lelaki tu suke yang sedap mate dea sendiri memandang.

Tapi, biaselah, pandangan orang lain yang tengok, mesti akan macam ni "Eh, hensemnyeee laki tuuuuu. Uuuuiii. Eh ade awek. Tak cun pun awek dea. Apelah laki tu, tak pandai pilih awek." Tu kalau laki yang ber-awek sedap-mate-memandang. Kalau laki dea pulak yang sedap-mate-memandang tapi awek tiptop, "Eh, laki dea tak hensem pun. Mesti kaye, sebab tu awek cun."


Am i right?

Kesimpulannye, topik ni tak patut di persoalkan. Depends on diri masing masing la kan. Mungkin kalau laki dea kaye tapi laki dea tak hensem tu rezeki awek tu. Mungkin mase kenal kenal dulu, awek tu tak tau pun laki tu kaye kan. Sape tahu? Dan sebaliknye, kalau kau antare kategori laki yang sedap-mate-memandang tapi tuptup dapat awek tiptop sebab kau seorang lelaki yang pandai mengambil hati perempuan tu, tu rezeki kau la kan.

So, mase kenal kenal mase kawan kawan ni, jangan lah tanye soalan lame yang berbunyi begini "Awak, awak, awak suke lelaki/perempuan yang macam mane eeekkkk?"

Oke bye!

Soalan cepuk-kang-baru-tahu.

Okeh, hye rakan taulan.

Kali ni kite ade point! Kite ade point! Kite ade pooooiiiiinnnttttt nak tulis entry.

Perasan tak kalau kite lepak ramai ramai dengan kawan kawan kite yang berlainan jantina, pasti kite perempuan ni akan di tujukan soalan yang berbunyi seperti berikut, "Apesal ek, pompuan sekarang ni memilih sangat. Berbulu betul aku. Nak yang hensem hensem jambu jambu cute cute je." 


Harus kite highlight kan soalan cepuk-kang-baru-tahu itu tadi ye rakan taulan. Dan biasenye, mestilah lelaki yang tanye macam tu kan.

Sebelum mendengar hujah hujah saye yang mungkin akan membulukan lagi rakan taulan semua, ape kate hampe pikir kejap dalam seminit dua jawapan paling bernas untuk di berikan.

Stupidosaremidofa.

Sangat loser dah diri ini bile entry semua cilok lirik lagu. T_T

P/s: Ade boyfriend sangat menyakitkan hati bile kredit asyik habis nak mesej dengan kawan kawan lain. Kalau dapat boyfriend kaye topup setiap hari RM50 kan beeeeeessssstttttttt.


Plus


Tajuk entry pon looosseeerr giiillleeerrrhhh aaarrrhhh!



Kbye!